Съвети за техническа поддръжка на бензинови двигатели за градински машини
Стартиране на двигателя
- Преди първото стартиране на двигателя, трябва внимателно да налеете масло, използвайки моторно масло, което отговаря на спецификациите за качество, описани в ръководството за експлоатация
- Оставете двигателят да работи при по-ниско от средното ниво на натоварване, обикновено за 2-3 часа, както е предписано в сервизното ръководство
- Сменете моторното масло
- Сега машината е готова за нормална работа.
Проверете двигателя преди началото на пролетния градинарски сезон!
- Преди да стартирате двигателя, смажете кабелите Bowden и проверете стартовата предавка! Ако е повредена, тя трябва да бъде заменена
- Проверете състоянието на свещите
- Внимателно проверете състоянието на въздушния филтър. Ако е зацапан, трябва да се почисти; ако е повреден, трябва да се смени
- Проверете системата за подаване на гориво. Повредените тръби, кабели и филтри трябва незабавно да бъдат заменени
- Уверете се, че в двигателя няма замърсявания и прах. Когато почиствате охладителните ребра, бъдете много внимателни, за да избегнете прегряване
- Периодично затягайте и проверявайте винтовете, болтовете и другите крепежни елементи
Избегнете повредите или неизправностите, като използвате правилното моторно масло!
Като използвате правилно подбраната смазка, Вие увеличавате до максимум планирания експлоатационен живот и ефективността на Вашата градинска техника. Ако двигателят не е смазан както трябва, рано или късно ще създаде проблеми и това ще бъде най-скъпият ремонт на Вашата градинска техника.
Една от най-важните точки за поддръжка на четиритактов двигател за градинарска машина е правилното ниво и качество на двигателното масло.
Върху какво трябва да се съсредоточите?
- Спазвайте цикъла на смяна, посочен в ръководството за експлоатация!
- Проверявайте редовно нивото на моторното масло!
- Когато сменяте и презареждате масло, винаги използвайте такова, което е в съответствие с категорията на индекса на вискозитет и нивото на експлоатация, посочени в ръководството за експлоатация!
! Моторното масло с неправилен индекс на вискозитет може да причини затруднения при смазване и стартиране. Ненормалните нива на производителност могат да причинят отлагания и повреди на двигателя.
Двутактови двигатели на градински машини
- Винаги проверявайте, дали съотношението на сместа бензин и масло е като това, определено от производителя! Като използвате подходящото съотношение на смес, можете да намалите шансовете за повреда на двигателя, да избегнете проблеми със свещите и да сведете до минимум замърсяването на околната среда.
- Моторните масла, препоръчани за двутактови двигатели, съдържат добавка за предварително разтваряне, която улеснява по-бързото смесване на бензин.
Важна информация за използването и съхранението на горивата
- Четиритактовите двигатели обикновено работят на бензин с октаново число 95
- За двигатели със смазване със смеси, винаги използвайте свежи маслено-бензинови смеси!
- Горивата трябва да се съхраняват отделно в чисти съдове, специално проектирани за целта, за да се избегне неподходяща употреба. Ако имате двутактови двигатели със смазване със смеси, следното ще бъде изключително важно
- Използването на резервоари, изработени от материал, различен от метал, за дългосрочно съхранение на бензин е силно препоръчително, тъй като металните вътрешности с времето се ръждясват и плаващите частици ръжда могат да причинят запушване
- Ако искате да държите гориво в пластмасови резервоари, преди да го поставите в тях, се уверете, че те са устойчиви на бензин, тъй като разтворената пластмаса може да причини големи и скъпи повреди на карбуратора
- Тъй като безоловният бензин е много агресивен към гумените части, препоръчваме преди зимния сезон да изпразните резервоара на двигателя и след това да оставите двигателят да работи, за да изразходва горивото напълно.